12 Kasım 2017 Pazar

Çok defa oldu biliyorum ama
Bu defa içten
Bu defa dönmemek üzere
Bu defa Rabbimin izniyle tevbe.. 

8 Eylül 2017 Cuma

Bu zamanlardaki merkür venüs mars dizilimi bana iyi geldiyse demekki motivasyonum baya yüksek. Eskisi kadar yorgun ve uykusuz değilim. E tabi bu da psikolojimi olumlu etkiliyor. 
Sadeleşme ve yavaşlama çalışmaları yapıyorum kendi çapımda. Çocuklara karşı daha sakinim, daha anlayışlıyım. Zaten 9 aylık bebenin bile kendi isteklerini yaptırmaya çalıştığını gördükten sonra anlayışlı olmayıp da ne yapacağım. Kiminle niye inatlaşayım. İşin içine duygularımı katmadan makul olan tüm isteklerini gerçekleştirmeye çalışıyorum. Farkettimki çoğu annedeki sert çıkış çocuğun isteğinin uygunsuzluğu değil o an canının onu yapmak istememesi. Ben de ilk onu sorguluyorum. Tabi herzaman bu böyle işlemiyor ama genel olarak yapmaya çalışıyorum. 
Bayram sonrası kemikleri kaynattım sularımı hazırladım. Kış için yapmak istediğim bir kaç şey var. Domates ve biber doğrayıp koymak istiyorum buzluğa, yemeklerde büyük kolaylık oluyor. Elma sirkesi yapmak istiyorum bolca. Salatalık turşusu kuracağım inşallah. Kokulu üzümler olunca da şekersiz olarak onları kaynatmak istiyorum çocuklar için. Çok fazla değil isteklerim başka bir işim de yok yaptığım inşallah hepsini yapabilirim. 
Okulu donduracağım bu sene. Bir ara bu dönem gitsem mi acaba diye düşünür gibi oldum ama hemen vazgeçtim. Bölüme başladığım zaman hamile bile değildim çok farklı hayallerim vardı. Şimdi üç çocuğum olacak hayata bambaşka bakıyorum, bambaşka hayallerim var. Ne olacak benim bu daldan dala sevdalarım bilemiyorum. 
Havalarda çok sıcak değil artık tam çocul çocuk yürümelik. İstediğim bebek arabasını da aldığıma göre artık yalnız dışarı çıkabiliriz. Bugün akşamüstü bir deneme yapacağım. 
Eylül ayını seviyorum. Hoş gelmiş sefa getirmiş.. 

31 Ağustos 2017 Perşembe

ağustos'17

Musab sünnet oldu.  
Musabın dişi çıktı. 
Çocuklar hastalandı. Hafsa baya ateşler içinde yandı. 
Musabı sinekler yedi. 
Ablam 38 yaşını doldurdu. 
Kuzenim sözlendi. 
Ablamın kayınvalideleri hacca gitti. 
Hafsa ilk defa gece teyzesinde kaldı. 
Ben 65 kilo oldum.
Hacamat yaptırdım. 
Joovy bebek arabasını aldık. 

27 Ağustos 2017 Pazar

sünnet..

Musab 24 ağustos günü sünnet oldu. 
Bazı sıkıntılardan dolayı genel anestezi almak zorundaydı. İkimiz için de zor bir süreç oldu. Anestezi alacak olması çok geriyordu beni. Aşılardan ilaçlardan kaçarken böyle bir durumun içinde olmak zorladı. Ama elimden gelen birşey yoktu. Rabbim böyle olmasını istedi. O istedimi olur! 
Ameliyathaneye alınana kadar beraberdik. Kucağımda gezdirdim, öptüm, neler olacağını anlattım. Zamanı geldiğinde koydular yatağa aldılar götürdüler yanımdan. Ondan sonra ne yaşadı ne hissetti ağladımı bilmiyorum. Umarım çok ağlamamıştır. 
1 saat sonra hemşire çağırdı Musabın annesi gelsin diye. Koşarak değil uçarak gittim. Ameliyathanenin kapısına geldiğimde duydum çığlıklarını. İçeriye girdiğimde o boş bakışlarını ve deli gibi çığlık atarak ağlamasını unutamıyorum hala gözümü kapattığımda o görüntü gözümün önünde. Kucağıma aldıktan sonra ara ara sakinleşmesiyle beraber ağlaması devam etti. Odaya gelip, üstünü giydirdikten sonra yatağa koymamla yanaklarıma yapışıp uyudu. 
Uyuması çok iyi olmuştu. Gece 12 den beri aç ve susuzdu ameliyata 11 de girdi, emmek istiyordu ve iki saat geçmeden hiç birşey veremiyorduk. Çok şükür iki saat uyudu. Kalktığında daha iyiydi. Hemen su içip birşeyler yedi. Doktor kontrolünü yaptı ve hastaneden ayrıldık. 
Süreç beklediğimden çok daha kolay geçti çok şükür. Evdeki durumu da iyiydi ağlamıyordu. Her uyuyup uyandığında daha iyi oluyordu. 
Aylardır gözümde büyüttüğüm olay gelip geçmişti. Rabbim yardımcımızdı sorunsuz oldu herşey. İnşallah hayatında aldığı ilk ve son anestezi olur bu. 
Sağlık ve şifa Rabbimden.. 

21 Ağustos 2017 Pazartesi

kesin bilgi, yayalım..

Açık hava insana iyi geliyor.. 

bütün iç sıkıntılarına,

karamsarlıklara,

depresyona,

nefes darlığına,

geçmiş özlemine,

gelecek kaygısına, 

anı yaşayamamaya, 

bebek ağlamasına, 

karın ağrısına,

çok konuşmaya, 

hiç konuşmamaya..

19 Ağustos 2017 Cumartesi

unutma!

Her gün ne zaman istersen bin istiğfar çek.
Ömrün, kuvvetin, nimetin artar, 
vücuduna sıhhat, etrafındakilere hidayet gelir...

Gönenli Mehmed Ef.Hz.

17 Ağustos 2017 Perşembe

çocuklar hasta olmasın..

Dün öğleden sonra Musab ateşlendi. Halinde hiç bir değişiklik yokken kucağıma aldığımda farkettim. Ölçtüğümde 38,5 tu. 9 aydır ilk defa ateşleniyor. Hemen ılık suyla duş aldırdım. Bol bol emzirdim, bol su içirdim, gece de limonlu çorap falan derken sabaha baya düşmüştü ateş. Gündüz de iyiydi ama şimdi tekrar yükseldi. 
Bir çocuğun hasta olmasından daha korkunç bir durum yaşıyorum şuan: iki çocuğun hasta olması!! Hafsanın da ateşi çıktı. Ayrıca o bir de öksürüyor. Bu sefer ikisini birden duşa soktuk. Hafsaya bal yediriyoruz ara ara. Sırtına çörek otu yağı  sürdüm. Musaba limonlu çorap giydirdim ara ara ıslak bezle kompres yapıyorum. Hafsaya da limonlu çorap yapmıştım ama o giymeyi reddetti. Bir soğanı ufakça doğrayıp odamıza koydum. Şimdi biri sağımda biri solumda yatıyor. Arada bir uyanmalar ve inlemeler eşliğinde ben de uyumaya çalışacağım. Sabah ola hayır ola.. 
Ya Rabbim ben elimden geleni yaptım şifa senden. Tez zamanda iki yavruma da şifa ver..

6 Ağustos 2017 Pazar

İçinde bulunduğumuz durumu olumsuzdan olumluya çevirmek bizim elimizde. Bakış acısıyla alakalı.. 
Moralim bozulup yüzüm düşmeye başladığında bakış açını değiştir diyorum kendime. Olumlu düşün, iyi taraflarını gör, fırsatı değerlendir, keyif almaya bak. Hissetiklerim, bakışım, duruşum değişiyor hemen. Ortam bi güzel gelmeye başlıyor. Çevremdekilere de yansıyor bu enerji mutlu mesut yaşıyoruz. 
Olumsuzu görmede nasıl bu kadar başarılıyız toplum olarak? Herkes vahlanma yarışında, herkesin hayatı anlatsam roman olur tadında. Romanlar da hep dram. İmtihan dünyasındayız kimse sıkıntısız değil. Rabbimden gelene amenna diyemiyoruz. Desek de dilimizde kalbimizde hissedemiyoruz. Oysa bugünüme çok şükür dese insan, sabrı tavsiye etse kendine de arkadaşına da. Bu zorluğun arkasında da bir kolaylık var bilse daha yaşanılır olmazmıydı hayat?? 

En güzel dua;

Rabbim ben razıyım senden, sen de razı ol benden. 


4 Ağustos 2017 Cuma

Yeniden..

Çok zaman geçmiş üstünden.. ilk hamileliğimin günlüğünü tutuyormuşum o zaman şimdi üçüncüye hamileyim. Bir kızım, bir oğlum var ve bir oğlum daha olacak inşallah. Ben artık eski ben değilim. Annelik çok baskın kanımda. Çok kişilik düşünüyorum yapacaklarımı. Duraklama dönemindeyim hayatımın. Fırtına öncesi sessizlik. Ufak bebeyle eskisi kadar özgür olamıyor insan. Gezmeye tozmaya mola verdim hayatımda bir süreliğine. Çocuklarımla gezdiğim, öğrendiğim zamanların hayallerini kuruyorum. Yavaşlamak ve sadeleşmek bu süreçteki en büyük hedeflerim. Anın tadını çıkartacağım.. 

9 Şubat 2015 Pazartesi

gebelik serüveni.. 11-12-13. haftalar..

Haftalar ilerleyip rahatsızlıklarım ortadan kalkınca beni bir rahatlama aldı tabi. 3 haftayı birden yazmaya kalkışıyorum :). Artık iyiyim çok şükür. Mide bulantısı falan hiiç kalmadı. oburluğumdan kaynaklı hazımsızlık devam ediyor sadece. Nefsime söz geçirebildiğim sürece rahatsızlık çekmiyorum.

12. hafta bitiminde doktor kontrolüm vardı. Bir şey söylemek için daha erken ama kıza benziyor dedi :)). İnsan ister istemez hemen moda giriyor. Hayırlısı olsun diye dua ediyorum hep. İnşallah önümüzdeki kontrolde kesinleşir cinsiyeti.

Çevremde şuan baya hamile ve yeni doğum yapmış kişi var. Süreci geçirmek daha kolay oluyor benim için. Aynı dertleri paylaşıyoruz hep. Yeni doğan gördüğümde panik halim hala geçmedi, kendi çocuğumu kucağıma alana kadar da geçmeyecek sanırsam. Krmm daha rahat kucağına alıyor bebekleri. Onu öyle gördükçe çok mutlu oluyorum. Gerçekten harika bir baba olacak inşallah.