13 Ocak 2015 Salı

gebelik serüveni.. 9-10. hafta..

Soğuklar geldi, karlar yağdı, herkes evlerine kapandı. Şikayetçimiyim bu durumdan tabiki hayır. Hatta gizli bir mutluluğum bile var. Benim zaten keyfim yok, dışarı çıkacak, gezecek, tozacak halim yok. Başkalarını dışarılarda görsem kıskanabilirdim. Ama herkes benim gibi bu aralar evlerinde vakit geçiriyor. Kötü müyüm ben yaa??
Yaz başlarında hamile kalmayı hayal etmiştim ben hep. Tabiki Rabbim hayatın bizim planlarımıza göre gitmediğini bir kez daha yaşayarak öğretti. Bizi bizden daha iyi bilen her zamanki gibi hakkımda hayırlı olanı vermişti bana. Şimdi düşünüyorumda bu zamanlarda hamile olmak benim fıtratıma gerçekten daha uygun. Hava soğuk ama ben evde çok bunaldığımda saatin kaç olduğunun önemi olmadan hava almaya çıkabiliyorum. Oysaki yazın olsa öğlen vakti asla dışarı çıkamazdım. Normal zamanda bile sıcak midemi bulandırıp, tansiyonumu düşürür bu haldeyken hele dışarı adım atamazdım gibi geliyor. Dışarısı cıvıl cıvılken benim halim olmayıp evde oturmak da baya koyabilirdi. Tabi bunları 8 ayımı temmuz sucağında geçirmeden söylüyorum. O günleri yaşadıktan sonra hala aynı düşüncede olabilirmiyim bilmem. Yaşayıp göreceğim inşallah.
Günler geçiyor fakat benim şikayetlerimde çok bir değişiklik yok. Mide bulantılarım hala devam ediyor, özellikle tok olduğum zamanlarda. Tabi o benim oburluğumdan mı yoksa gerçekten tokluktan mı bilemiiiceem. Aslında az az sık sık yemeyi başarsam sanırsam baya rahatlayacağım. artık sağlıklı beslenmeye de başlamam lazım. Süt, yumurta, sebze, meyve, et, balık fln. Ekmekleri, makarnaları, hamur işlerini biraz azaltmam gerek. 12. haftadan sonra tamamen düzene girmeliyim. İnşallah şikayetlerde tamamen yok olur ozaman.
Bugün bir ay önce doğum yapmış bir arkadaşın bebeğini görmeye gittim. Yeni doğmuş bebek görünce çok geriliyorum. Bir panik dalgası kaplıyor içimi. Kucağıma aldığımda kasılıyorum. Allahım bu 9 aylık süre boyunca hazırla beni. Herkes kendi çocuğun olunca öyle olmaz diyorlar ama ben yine de korkuyorum. Eminim onun kokusunu duyduğumda silinip gidecek bütün kaygılarım korkularım. Ya Rabbim o günleri hayırlısıyla yaşamayı nasip et.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder