31 Aralık 2014 Çarşamba

dua..



Allahım sen ne büyüksün.. Milyarlarca kar tanesini birbirinden farklı yaratıp üzerimize yağdıran, zamanı geldiğinde de eritip yok edensin.. Doğadaki tüm olaylarda görüyoruz  faniliği.. Hiç bir şey sürekli var değil. Bile bile göre göre neden bu dünyaya kök salmaya çalışmamız? Bir saat sonrasını bilemezken günler aylar sonrasına planlar yapışımız neden? Sevdiklerimizi bir daha görebileceğimizin garantisi yokken bu kalp kırmalar neden? Neden bu bencillik, neden bu kaantkarsızlık, neden bu memnuniyetsizlik?.. 

Başka insanların düşüncelerini rabbimin rızasından daha çok önemsiyoruz. Arkadaşlarla muhabbet edeceksek hızlıca kılıveriyoruz namazlarımızı. Normalde uyanamadığımız sabah namazı vaktinde gezmeye gideceksek eğer açılıveriyor gözlerimiz kendiliğinden. İnternette harcadığımız vaktin yarısını harcamıyoruz kuranın başında. Tesettürün sınırlarındansa moda daha önemli bizim için. Gereksiz bir sürü yazı ile dolu olan dergileri karıştırdığımız kadar karıştırmıyoruz hadis kitaplarını, ilmihalleri. Hep bu dünyada daha rahat, daha keyifli, daha sorunsuz yaşamak için çabalıyoruz. Herşey dünyalık..

5 vakit namazımı kılıyorsam, ramazanda orucumu tutuyorsam, başım kapalıysa, haftada bir gün sohbete gidiyorsam, zekatımı veriyor arada da sadaka dağıtıp insanlara yardım ediyorsam iyi bir müslümanım diye düşünüyoruz. Gerçekten bu kadar mı müslümanlık? Rabbim rızası sadece bunları yapınca kazanılıyor mu?  İçim kıskançlıkla doluysa, dedikodu yapmaktan zevk alıyorsam, ihtiyacım olmayan şeyleri sırf düzene ayak uydurmak adına alıyorsam, israf yapıyorsam, elimdekilerle mutlu olmuyorsam, içten içe daha çoğuna sahip olamadığım için kızıyorsam, sahip olduklarım için şükretmiyorsam yine de onları yaptığım için iyi bir müslüman oluyor muyum?. 

Allahım değiştirmek  istediğim o kadar çok şey var ki hayatımda. Nefsime hakim olmak, çenemi tutmak, gıybet yapmamak istiyorum. Gereksiz yere alışveriş yapmamak istiyorum. Kapitalist düzenin bir parçası olmamak istiyorum. Başka insanların düşüncelerini senin rızanın önüne geçirmemek istiyorum. Ne durumda olursa olsun yalan söylememek istiyorum. Kalbimden hiç kötü düşünceler geçmesin istiyorum. Kimseyi kırmamak istiyorum. Tesettürüme daha çok dikkat etmek istiyorum. En önemlisi senin rızanı kazanmak istiyorum. Rabbim "ol" de oluversinler.. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder