14 Ocak 2015 Çarşamba

hayal meyal..





" Bize olanaksız gibi gelen onlarca şey başkalarının günlük hayatıın bir parçası değil mi? "

" Yaşarken bile yanında refakat edilmesi güç bir adam oldum. Ölürken kim refakat edebilir? "

" Ölümcül hastalıkların istatistiklerinde bir sayısal veri olabileceğim düşüncesi bana çok uzaktı. "

" Gerçeklik ne kadar yalın bir yüzle karşımızda haykırırsa haykırsın, biz yine de kendi beklentilerimizin içten içe fısıldadığı yalanlara kulak kesiliyoruz. Yalanın yayılması nasıl da sinsidir Tanrım. Sizi ne zaman avuçlarına aldığını bilemezsiniz.
    Kendi yalanlarınızın bile!
    Kaldı ki insanın vücudunu, ruhunu zayıf düşüren en çok kendi yalanlarıdır. "

" Ölümün karşısında ilk düşündüklerimiz, ilk söylediklerimiz, ilk hissettiklerimiz aynı mıdır? yoksa farklı yaşamları tercih eden insanların, ölümle yüz yüze geldiklerinde ilk söyledikleri cümleler de farklı kelimelerden mi oluşuyor? Ölümle karşılaştıklarında farklı hayallerin teselli veren buğusunda kendilerini kaybetmeye mi çalışıyorlar? "

" Bu yüzden ölüm 'bir süre iç çekip sonra da görmemiş gibi' davranmaktır benim dünyamda. "

" İnsanın bir şeyi önemli bulması da tamamen kendisiyle ilgili. Senin için önemliyse, dünyanın en önemli şeyi demektir. "

" Ne kadar garip! Bütün insanlar öleceğini bildiği halde mutlu olmayı becerebiliyorlar. Ama ölüm tarihi ile ilgili bir zaman diliminden söz edildiği anda bir daha o mutluluğu yakalamanın imkanı yok. "

" Gerçeği yaşamak, söylemek kadar kolay olmaz hiçbir zaman. Bizim düyamızdaki bazı gerçekler yalnızca başkalarının yaşaması içindir. "

" Kadınların sessizliği korkunçtur. perdenin arkasında bazı gölgeleri seçebilirsiniz ama asla tam olarak ne olup bittiğini anlayamazsınız. "

" İstedim ki bana bu kadar yakında olan insanlar birkaç kelimeyle, birkaç cümleyle, bir bakışla, bir nefes alışımla anlasınlar neler olup bittiğini. Çünkü ben böyle anlayabiliyorum. Eğer sahiden birinin yakınında duruyorsam, bu kadarla da olsa farkında varabiliyorum olup bitenlerin. Yakınlarında olmanın hakkını veriyorum ve bunu onlardan da bekliyorum. "

" İnsan bazen doğru kelimeleri, doğru cümleleri bulabildiğini  zannediyor, henüz yaşanmamış anlara ilişkin. Oysa yaşanan an kendi sözlerini dayatıveriyor insana. Ağzını kitleyip, hiç bir planlanmış söze fırsat bırakmıyor. "

" Tam da o zamanlarda öğrendim ki, insan denilen varlığın alışamayacağı hiçbir durum, hiçbir olay yok yeryüzünde. "

" Bazen öyle sanıyor ki insan, eskisi gibi olabilir her şey..
   Olmaz halbuki.
   Olmaz.
   Tüketip de geçtiğimiz onca şey eskisi gibi olamaz,
   Ben sadece denemek istedim.
   Farkındayım olmayacağının.
   Ben hala gözlerini bıraktığım yerde arıyorum. "

" Yanisi şu cevabından hoşlanmayacaksan, kaldıramayacaksan hiçbir soru sorma! "

" Sevgili yüzündeki solgunluğu, içinden geçen mutsuzluk esintisini, ellerinle fazladan oynayışını, gözünü fazladan kaşırışını, şaçlarınla fazladan oynayışını, gözlerini fazladan kırpıştırmanı bile fark eder. "

" Bir kadının teselli ettiği erkek, ölümcül yaralarına tahammül edebilecek kadar güçlü hissedebilir kendisini. "

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder